divendres, 24 de juliol del 2009

“Recommandé par le routard”, CADUCAT!!!



És signe de bon establiment tenir un rètol a la porta de recomanació per la “guide du routard”? No sempre.

Des de fa ja un temps em fixo amb els establiments recomanats per la “guide du routard”, crec que si se’ls hi ha atorgat aquest distintiu és perquè el lloc té una sèrie de qualitats que el fan mereixedor. Una de les principals, coneixent una mica la filosofia de la guia es que és un establiment amb una bona qualitat-preu, a part de que normalment estan situats en llocs cèntrics i que tenen algun tret diferenciador respecte a d’altres que els caracteritza.

Però en els últims viatges m’he trobat amb llocs que només tenen una menció de la guia i des de fa alguns anys. Aquest no seria el problema si mantinguessin la mateixa qualitat que els va fer mereixedors fa ja algun temps del distintiu, però la majoria de vegades no és així. Alguns restaurants com allotjaments crec que s’han pensat que formar part dels privilegiat grup de la “guide du routard” és sinònim d’abandonament i de tractar el client de forma poc professional. A la majoria de gent que ens agrada la guia del rodamón no és perquè ens agradi viatjar de qualsevol manera, sense criteri i que allotjar-nos en qualsevol lloc, encara que no tingui les mínimes condicions, ja ens està bé.

Si precisament la guia és útil és pel fet que recomana llocs, la majoria econòmics però que tenen qualitat. I aquest detall ha estat oblidat per alguns allotjaments i restaurants que han deixat passar el temps sense cap mena d’inversió des de que van ser dignes d’aquest distintiu, però que el mostren al costat de la porta per alguns visitants que encara creiem que és possible viatjar amb una motxilla, sense una ruta preestablerta i descobrir llocs interessants i econòmics.

Estan traint la confiança que fa uns quants anys els hi va donar la “guide du routard”. Potser la solució seria que la mateixa guia revisés aquests establiments i si no compleixen actualment amb la filosofia de la guia poguessin posar un altre rètol de “caducat”. Això evitaria moltes decepcions per part dels viatgers i una sòlida confiança en la guia, que no permetria que establiments que ja han perdut tots els mèrits continuïn mantenint el distintiu de lloc recomanat a la porta.

Autora: Montse Crivillers

1 comentari:

Anònim ha dit...

llegir tot el bloc, bastant bo